Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over CV.nl.

  • Hoe kan ik een foto toevoegen of verwijderen?

    In stap 1 kun je in het daarvoor bestemde blok een foto uploaden. Deze foto kun je verslepen, in- en uitzoomen, roteren en verwijderen met de knoppen die zichtbaar worden zodra je met de muis beweegt over de foto. Het toevoegen van een foto is niet verplicht en is achteraf altijd te wijzigen door een andere te uploaden.

  • Hoe importeer ik een cv?

    In stap 1 kun je met de knop 'CV importeren’ een bestaand CV importeren. Selecteer een CV (PDF of Word) en het bestand wordt automatisch overgenomen in de velden. Ingevulde velden worden automatisch overschreven met de inhoud van je CV. De velden dienen achteraf op volledigheid en juistheid gecontroleerd te worden.

  • Hoe kan ik mijn CV downloaden?

    Na het uitvoeren van een betaling in stap 3 wordt er automatisch een account aangemaakt. De inloggegevens worden automatisch naar het opgegeven e-mailadres verstuurd. Door rechtsboven in te loggen kom je terecht in je account. Onder het tabblad ‘CV’s’ staan al je aangemaakte CV's weergeven, door op 'download' te klikken kun je jouw CV als pdf bestand opslaan.

  • Hoe kan ik mijn CV bewerken?

    Na het uitvoeren van een betaling in stap 3 wordt er automatisch een account aangemaakt. De inloggegevens worden automatisch naar het opgegeven e-mailadres verstuurd. Door rechtsboven in te loggen kom je terecht in je account. Onder het tabblad ‘CV's’ staan al je aangemaakte CV's weergeven, door op 'bewerken' te klikken kun je eenvoudig je CV bewerken opnieuw downloaden.

  • Hoe kan ik de onderdelen in mijn CV sorteren?

    De ingevoerde gegevens in stap 2 worden automatisch in chronologische volgorde gezet. De verschillende onderdelen in stap 2 kun je onderling sorteren door de grijze pijltjes aan de rechterkant van elk onderdeel te gebruiken.

  • Hoe kan ik de overgang naar een volgende pagina wijzigen?

    De overgang naar een volgende pagina kun je bijsturen door onderaan in de omschrijving van het onderdeel dat als laatste volledig op de voorgaande pagina staat weergeven 'enters/witregels' te plaatsen. Zo wordt het onderdeel wat er onder staat netjes op de volgende pagina weergeven.

  • Hoe werkt het onderdeel sollicitatiebrief?

    Na het uitvoeren van een betaling in stap 3 wordt er automatisch een account aangemaakt. De inloggegevens worden automatisch naar het opgegeven e-mailadres verstuurd. Door rechtsboven in te loggen kom je terecht in je account. Onder het tabblad ‘sollicitatiebrief’ dien je diverse onderdelen in te vullen die jouw motivatie beschrijven. Op basis van deze informatie wordt er automatisch een professionele sollicitatiebrief gegenereerd. De sollicitatiebrief is direct te downloaden als pdf en geheel aanpasbaar.

  • Hoe werkt het onderdeel solliciteren?

    Na het uitvoeren van een betaling in stap 3 wordt er automatisch een account aangemaakt. De inloggegevens worden automatisch naar het opgegeven e-mailadres verstuurd. Door rechtsboven in te loggen kom je terecht in je account. Onder het tabblad ‘solliciteren’ kun je jouw sollicitatie per e-mail versturen naar een potentiele werkgevers vanuit je eigen naam. Na het invullen van enkele velden wordt er een professionele begeleidende e-mail gegenereerd. Voeg eenvoudig je CV, sollicitatiebrief of andere bijlages toe. De verzonden sollicitaties kun je eenvoudig monitoren, je ontvangt notificaties zodra deze zijn geopend.

  • Hoe werkt het onderdeel vacatures?

    CV.nl selecteert op basis van het aangemaakte CV relevante vacatures die voldoen aan jouw criteria. Per e-mail wordt je hier automatisch van op de hoogte gebracht. Gebruikers met een account kunnen de vacatures eveneens raadplegen onder het tabblad ‘vacatures’. De zoekcriteria is te wijzigen door andere waarden in te vullen en deze vervolgens als zoekopdracht op te slaan. Onderaan elke e-mail kun je jezelf eenvoudig afmelden voor vacaturealerts met de daarvoor bestemde afmeldlink.

  • Wat zijn de kosten van CV.nl?

    Het gebruik van CV.nl kost €7,99 per maand en is altijd opzegbaar. Bij aanvang betaal je €7,99 voor het CV, vervolgens kun je een maand lang kosteloos gebruik maken van het account. Het account wordt daarna automatisch verlengd voor €7,99 per maand. In het account heb je onbeperkt toegang tot alle functionaliteiten van CV.nl, zoals het aanmaken en bewerken van CV’s, het genereren van sollicitatiebrieven, het versturen van sollicitaties en tot slot het ontvangen van relevante vacatures. Kortom, alles wat je nodig hebt bij de zoektocht naar een nieuwe baan.

    Je kunt eenvoudig betalen met iDEAL, PayPal of creditcard. De verlening wordt automatisch afgeschreven van de gebruikte betaalmethode. De prijs die op de website staat vermeld is inclusief BTW.

  • Herroepingsrecht

    Op CV.nl betaal je €7,99 voor het maken van een CV. Omdat het CV direct digitaal wordt geleverd is het herroepingsrecht niet van toepassing. Daarnaast sluit je een abonnement af voor de toegang tot je account zodat je onbeperkt gebruik kunt maken van de functionaliteiten,zoals het aanmaken en bewerken van CV’s, het genereren van sollicitatiebrieven, het versturen van sollicitaties en tot slot het ontvangen van relevante vacatures. De eerste maand is gratis, vanaf de tweede maand wordt er €7,99 per maand in rekening gebracht. Voor het abonnement is het herroepingsrecht van toepassing, omdat het abonnement de eerste maand gratis is, zal er bij herroeping geen geld worden geretourneerd. Het abonnement kun je op ieder gewenst moment eenvoudig opzeggen in je account. Daarnaast kun je binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst laten weten dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht en de overeenkomst wilt ontbinden. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.

  • Hoe kan ik het account opzeggen?

  • Suggesties en klachten

    Heb je suggesties of een klacht? Laat het ons dan weten via het contactformulier. We doen ons best om je suggestie of klacht zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 7 dagen inhoudelijk te behandelen.

    Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht, dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Mocht het zijn dat jouw vraag en/of antwoord niet wordt behandeld, dan kun je contact met ons opnemen.

Contact