CV voorbeeld callcenter medewerker

CV voorbeeld callcenter medewerker

Er is voldoende werkgelegenheid voor callcenter medewerkers; er zijn verschillende vacatures om uit te kiezen. Heb je een leuke baan gevonden en wil je gaan solliciteren? Dan is het hebben van een professioneel curriculum onmisbaar om in aanmerking te komen voor de baan. Onderstaande tips helpen je op weg.

Ben je werkzaam als callcenter medewerker dan beantwoord je telefonisch vragen van klanten en verkoop je producten. Er zijn verschillende soorten callcenter medewerkers. Als inbound callcenter medewerker neem je binnenkomende oproepen op en zoek je naar oplossingen voor de vragen van de klant. Een ander woord is ook wel helpdeskmedewerker of klantenservice medewerker. Daarnaast zijn er ook outbound callcenter medewerkers. Hier zijn de rollen omgedraaid en belt de medewerker potentiële klanten om producten of diensten te verkopen. Voor beide rollen geldt dat na afloop van het gesprek alle gegevens moeten worden geregistreerd in een computersysteem.

De vragen die je moet beantwoorden of de diensten die je moet verkopen zijn afhankelijk van het bedrijf waar je voor werkt. Over het algemeen ontvang je een belscript die je door de hoofdlijnen van een gesprek voert. Klantenservice of callcenter medewerkers kunnen werkzaam zijn bij verzekeringsmaatschappijen, internetproviders of bijvoorbeeld een overheidsinstantie. Jouw taak is om de reputatie van het bedrijf hoog te houden en dit doe je door klantgericht te werken en voldoende kennis op te doen over het bedrijf en haar producten.

Personalia

Net als wanneer je de telefoon opneemt en je jezelf voorstelt, begin je ook je cv met het noemen van je naam. Bovenaan je curriculum vitae noteer je naast je naam ook je adres, geboortedatum, telefoonnummer en je e-mailadres. Bedenk of er naast je personalia nog andere relevante gegevens zijn die de moeite waard zijn om te vermelden. Je rijbewijs voor een functie als callcenter medewerker is waarschijnlijk niet zo interessant, maar een verwijzing naar je LinkedIn-profiel kan wel waardevol zijn.

Personalia

Naam: Rianne Huizen

Adres: Dorpsstraat 1, 3451 BH Vleuten

Telefoonnummer: 0612345678

E-mailadres: email@adres.nl

Geboortedatum: 23 december 1999

LinkedIn: www.linkedin.com/riannehuizen

Persoonlijk profiel

Om je cv aantrekkelijker te maken, voeg je een persoonlijk profiel toe. Uiteraard ben je als callcenter medewerker klantgericht en beschik je over goede computervaardigheden. Maar een recruiter of werkgever wil graag wat meer inzicht in de persoon achter het cv. Vertel in een paar zinnen wat over je persoonlijkheid, op welke manier je werkt en wat je ambities zijn. Je mag best afstappen van het doorsnee verhaaltje. Probeer juist de aandacht van de lezer te trekken met een orgineel stukje om hem of haar over te halen verder te lezen.

Persoonlijk profiel

Als ervaren callcenter medewerker ben ik doelgericht en vastbesloten om de juiste oplossing te zoeken. Dankzij mijn behulpzaamheid en inlevingsvermogen kan ik me goed verplaatsen in de klant en zijn of haar probleem. In de nabije toekomst kijk ik uit om mijn leidinggevende kwaliteiten verder te ontwikkelen.

Opleidingen en cursussen

Er bestaat geen opleiding of studie om opgeleid te worden tot callcenter medewerker of klantenservice medewerker. Daarom is deze functie bij uitstek geschikt voor scholieren en studenten. Word je aangenomen voor een callcenter functie dan krijg je meestal een interne cursus waarbij je alles leert over het bedrijf en hun producten en diensten. Daarnaast zul je de principes van inbound of outbound bellen aangeleerd krijgen en hoe je moet werken met het computersysteem. Wel is het aan te raden om je afgeronde opleidingen of cursussen te benoemen. Hieruit blijkt namelijk dat je doorzettingsvermogen hebt. Een eigenschap die goed van pas komt bij het werken voor een callcenter.

Opleidingen

September 2012 – juni 2018, Vwo, Gerrit Rietveld College, Utrecht

Cursussen

Telefonisch verkopen – 2018

Werkervaring

Bij het vullen van het onderdeel ‘werkervaring’ schrijf je alle functies op die relevant zijn voor het werken bij een klantenservice of callcenter. Heb je nog nooit als callcenter medewerker gewerkt? Zoek dan naar andere ervaringen die laten zien dat je klantgericht bent en goed kunt omgaan met mensen. Wellicht heb je in een winkel gewerkt achter de kassa of in de thuiszorg waar je ouderen hebt geholpen. Solliciteer je op een helpdeskfunctie? Dan is het slim om ook je technische werkervaring te delen. Bijvoorbeeld als technisch medewerker bij een telefoonwinkel. Zorg bij het omschrijven van je taken dat je een actieve werkwoordsvorm gebruikt en dat je kort en bondig blijft.

Werkervaring

Januari 2018 – heden, Inbound callcenter medewerker, Antwoordsnel, Utrecht

In de functie van inbound callcenter medewerker werk ik voornamelijk in de avonden en in de weekenden. Ik heb dus een flexibele werkhouding en kan me goed staande houden in een hectische werkomgeving. Mijn belangrijkste taak is het streven naar een optimaal servicelevel met als resultaat tevreden klanten. Daarnaast houd ik me bezig met:

  • Vragen van klanten beantwoorden
  • Advies geven en bijverkoop
  • Afspraken inplannen, annuleringen of tijdwijzigingen doorgeven
  • Trainen van nieuwe medewerkers

Juni 2016 – december 2017, Cassière, Supermarkt D+, Utrecht

Als cassière bij een supermarkt stond ik klanten te woord met een vriendelijke en klantgerichte houding. Ik zorgde ervoor dat de inhoud van de kassa klopte en dat alle lades aan het eind van de dag geteld werden.

Vaardigheden en eigenschappen

Als je als callcenter medewerker aan de slag gaat dan moet je beschikken over verschillende vaardigheden en eigenschappen. Een van de meest belangrijke is het hebben van een goede telefoonstem. Je moet goed en verstaanbaar Nederlands kunnen spreken. Daarnaast moet je goed kunnen luisteren. Ook het presenteren van producten of diensten en een flinke dosis doorzettingsvermogen zijn niet weg te denken in een functie als klantenservice medeweker. Kijk goed naar de vacaturetekst en pas daar je cv op aan. Laat de vaardigheden en eigenschappen die genoemd staan in de tekst terugkomen op je cv.

Vaardigheden

  • Onderhandelingsvaardigheden – zeer goed
  • Communicatieve vaardigheden – zeer goed
  • Computervaardigheden – zeer goed

Eigenschappen

  • Goed kunnen luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Overtuigingskracht

Talen

Zeker als callcenter medewerker is het spreken van meerdere talen een groot pluspunt. Veel callcenters vragen om meertalige medewerkers omdat ze over een internationale klantenkring beschikken. Solliciteer je op een meertalige functie, omschrijf duidelijk op je callcenter medewerkers cv welke talen je spreekt en op welk niveau.

Talen

Nederlands – moedertaal

Engels – vloeiend

Duits – vloeiend

Frans - vloeiend

Lay-out van je callcenter medewerkers cv

Zorg dat je je callcenter medewerkers cv niet te lang, maar ook niet te kort maakt. Een recruiter of toekomstige werkgever moet binnen een halve minuut kunnen zien of jij geschikt bent voor de functie. Besteed ook aandacht aan de vormgeving van je curriculum vitae. Met een professioneel opgemaakte lay-out tover jij je eenvoudige cv om tot een professioneel document om die baan mee in de wacht te slepen.

Maak meteen je eigen callcenter medewerkers cv!

Delen via:

Maak het verschil met je CV

Gegevens invullen, professionele template selecteren en direct downloaden.

CV maken